Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2011 10:17 - Визуалното шпиониране - сериозна заплаха за фирмената сигурност
Автор: garvan Категория: Технологии   
Прочетен: 1216 Коментари: 0 Гласове:
1



Визуалното наблюдение с цел придобиване на конфиденциална информация е известно в литературата на английски език като visual spying или shoulder surfing (идва от гледане през рамото на човека до нас, работещ на компютър). Кражбата на информация може да бъде осъществена не само с невъоръжено око, но и с помощта на мобилни телефони с камери, фотоапарати, видеокамери, бинокли и т.н. Примери за чувствителна информация, която може да бъде придобита по-този начин са номера на кредитни карти, компютърни пароли, корпоративни данни, които са търговска или банкова тайна. Фирмите, които държат на сигурността взимат мерки – най-разпространените от които са поставянето на щори и огледални прозорци. Тема за визуалното шпиониране е много широка, но в този постинг ще ви разкажа само рисковете от използването на лаптопи и други мобилни устройства на обществени места при условие разбира се, че на тях се работи с чувствителна информация. TechNews.bg разказва за проучване на People Security и в САЩ, според което визуалното шпиониране се превръща във все по-сериозна заплаха за фирмената сигурност. В него се посочва, че от 2005 г. до сега в САЩ неоторизирано са били „придобити по този начин над 500 млн. съобщения, съдържащи конфиденциална информация. Нарастването на този вид рискове е в резултат на тенденцията на значителното увеличение използването на лаптопи и други мобилни устройства на обществени места. Според проучването половината от служителите на големи компании поне един път на седмица работят на мобилните си компютри на оживени обществени места. Не липсва и интерес към този вид информация: В изследването са участвали 800 души, от които:
  • 71% са признали, че от любопитство са се заглеждали в компютърния екран на съседа, когато там е имало е-поща, презентации, таблици или друга корпоративна информация;
  • 15% от анкетираните пък съвсем умишлено се интересували от подобна информация на екрана;
  • 2% са се опитвали да я запомнят или фотографират.
 От друга страна дългосрочна тенденция е кражбата на корпоративна информация (корпоративен/икономически шпионаж). Общоизвестен факт e и съществуването на международен незаконен пазар на конфиденциална информация. Като основните групи купувачи в него са конкурентни фирми, групировки от организираната престъпност и дори чужди разузнавания. Възможно е сред продавачите в него да попаднат и представители на групата на 2-та процента от изследването, както и не е изключено те да бъдат членове от посочените организации на купувачите в незаконния пазар на информация.   Проучването е направено с цел да се популяризират продуктите на 3М за защита от визуално шпиониране и в частност 3M Privacy Filter Gold.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930